torsdag 27 mars 2008

Batch #100



Hur längesedan var det du blev glad som ett barn på julafton? Iallafall sådär barnsligt glad?
Jag upplevde ett kort sådant rus på Systembolaget igår. Nu kan man ju tro att bara en alkoholist skulle känna så. Men det är inte hela sanningen. Hursomhelst.
När jag strosade förbi ölhyllorna igår så stod den där. En ensam, glänsande flaska Nøgne Ø: #100 - en dubbel-IPA (amerikansk stil) på 10% från det kompromisslösa Norska bryggeriet. Jag tror till och med jag hörde sån där ljuv musik i öronen, ni vet det låter "Aaaaah" eller nåt sånt, och det är en kyrkokör som sjunger det. Lite svårt att förklara :) Som en fanfar, fast med människoröster! Nåja.

En sådan flaska kostar ca 190 kr på the Rover. Jag fick en för 61 kr på Bolaget. De går att beställa hem från beställningssortimentet men det är kollikrav (15 flaskor) så det blir lätt lite dyrt. Ska bli helt underbart att testa denna. Ska suga lite på karamellen först!

Träningsnytt: Fick sån förjordad träningsverk i vänstra tricepsen, trots att jag körde axlar och bröst! Men kroppen fick sig väl en chock efter 5-6 års träningsuppehåll :)

Redigerad 14:51 - Det visade sig vara som så att #100 är en öl av Barley Wine-stuk! Har faktiskt aldrig provat det men tror inte riktigt det är min tepåse. Men den ska ändå vara riktigt bra så vem vet? Och nej, flaskorna är inte numrerade, jag råkar inte ha nr 100 alltså :)
Helt färdig efter innebandyn idag, det var riktigt högt tempo. Nu ska jag sova en stund.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Är det numrerade upplagor av ölen? Ganska kewl då att ha nr 100!! :-)

Himla orättvist att du hittar såna kewla öl. Finns typ inget häftigt alls i mina trakter.

Jag drack dock en India Pale Ale igår, med sån där grön etikett. Förstå hur underbart det var att hälla upp en sån precis när städningen var klar och man kände sig hur nöjd som helst med sig själv! Tror det var den skönaste ölupplevelsen jag haft i år.

Anonym sa...

jag var pavag att kopa ett par amerikanska ipa ol till dej, men tyvarr var kon for lang sa jag hann aldrig med dej. a andra sidan ar du ju san expert att jag nog hade svart att pricka in nagra som du skulle gillat! :)

Anonym sa...

"hann aldrig med det" skulle det sta, haha. "hann aldrig med dej" lat lite sjukt...

Anonym sa...

Dempa: Jag dricker en Carlsberg, Jacobsen brown ale nu. Är faktiskt ganska god enligt mitt tycke! :-)

Vad säger du om den?

Anonym sa...

sjukt snygg flaska på den där iaf!

Anonym sa...

Nytt utseende på bloggen! Bra gjort där, var så trist när alla typ hade lika...
Kolla in min blogg, jag har lagt upp bilder från Opus när jag o owe var där o käkade lunch!

Anonym sa...

:-)

Anonym sa...

Kolla min blog dempa, jag har lagt upp bilder där från när jag och AnnaPuh var och lunchade..

Anonym sa...

Never mind the......

//High Five från lång fabror hallon.

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler