fredag 21 november 2008

Duvel Triple Hops (del 2)


Okej, i februari skrev jag det här inlägget.

Jag har fortfarande kvar denna, och vill veta vad jag borde göra med den.
Ska jag dricka den snart? Spara den, isåfall hur länge?

För er som inte vet vad jag gillar så kan jag säga att jag aldrig stött på en belgare som jag gillar. Har inte testat jättemycket men all belgisk ale har varit i princip odrickbar - så otroligt sötsliskig och fruktig, och jästen ska vi inte tala om.

Så, med detta i baktanke - borde jag då gilla denna öl?

Om jag säger vad jag gillar, så är det välhumlade grejer. Och denna är väl det. Men kommer det vara lönt att jag tar den, eller är det lika bra att jag lagrar den i källarn (kanske tills jag börjar uppskatta belgare?) - eller till och med säljer den till någon som uppskattar den mer än mig?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Skänk den till mig :)

Anonym sa...

Sälj den till någon galning. :)

Anonym sa...

Tycker nog du ska hålla i den tills du "lär dig uppskatta belgare" för även om Duvel är humligt för att vara belgiskt så är det verkligen då bara för att vara belgiskt och den belgiska karaktärer är stark rakt igenom. Lär du dig aldrig uppskatta belgarna så kan du ju alltid sälja den senare "färdiglagrad" och exklusiv ;)

Anonym sa...

Även om det inte är din favorit typ av öl, tycker jag att du bör prova den, eftersom du uppskattar god öl och den är såpass ovanlig som den är.

Dela den på typ 3-4 andra som uppskattar öl, ät något gott till och njut.

Det är mitt tips!!!

/Fredrik

Anonym sa...

Tack, alla utom Rekan får en guldstjärna i kanten ;)

Fredrik: Har du någon aning om när jag bör ta denna? Nu eller om några år? Spelar Roland?

Anonym sa...

Testa och drick den "vanliga" Duveln innan så får du en fingervisning om det är något du kan uppskatta. Jag tycker Triple Hop var otroligt god men däremot är jag tveksam till om jag tyckte att den extra humlen märkets speciellt mycket. Den var som en lyxigare och fräschare variant av den vanliga Duveln men någon humlebomb är det inte tal om.

/Markus

Anonym sa...

Svårt att säga, jag tyckte att den var god nu, tänkte inte på lagring när jag drack den.

Drick den vid ett lämpligt tillfälle och ha inte FÖR stora förväntningar.

Sorry för det luddiga svaret, men jag skulle nog dricka den förr hellre än senare.

/F

Anonym sa...

Testa en vanlig Duvel, gillar du det så drick denna. Jag tror att den ska drickas så snart som möjligt. Den tappar i sin humlefräshör och visst kommer den att vara drickbar om 20 år men det är inte alls säkert att den skulle kunna vara bättre för det.
Annars kan du få byta den med mig. Inte för att jag vet riktigt vad jag ska byta med. Jag har lite Mikeller i källaren och annat men om du inte gillar vanlig Duvel så strunta i att dricka den och använd den till att glädja någon Duveldåre. (Typ mig :)

Anonym sa...

Även jag har svårt att dricka belgare rakt av. Men till mat är det oslagbart. Tipsar om belgiska klassikern, musslor, till din öl.

Anonym sa...

Antag att jag skulle ta mig till Göteborg någon gång under nästa år.
Priside?

Anonym sa...

Jonas: Det skulle vara mer intressant att höra vad du kan tänka dig betala för den ;)

Anonym sa...

Jag kommer inte ihåg vad den kostade på bolaget.
Snackar vi under900:-?

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler