måndag 29 december 2008

Haystack Wheat!


Den har legat som nyhet hos Great Brands ett tag men ingen har direkt brytt sig om den: Från och med April 2009 finns Left Hand's Haystack Wheat i Systembolagets ordinarie sortiment (modul T2).
Måste säga att även om det hade kunnat vara en roligare öltyp (låt tyskar och holländare göra sin veteöl), men tycker ändå det är roligt och spännande med ännu en amerikanare på bolaget.

Övrigt att notera på Great Brands hemsida är att man nu kan se vilka öl som finns för privatimport, det är riktigt bra! Fattas bara att Jugge börjar skeppa hit lite Gordon så är lyckan total.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Har provat den hära ett par gånger på min lokala pub,dom har haft den ett tag. Ganska trevlig kryddig bira!

Anonym sa...

Jag är sugen på några Rogue Shakespeare Stout. Har inte druckit den förut men hört att den skall vara bra.

Kanske får gå till The Rover imorgon och prova den. Den skall finnas där enligt deras hemsida.

Anonym sa...

Weine: Drack shakespeare stout för kanske 1-2 år sedan,minns den som rätt bra men inte speciellt faktiskt. Men den får väldigt bra omdömen överallt samt många man känner gillar den så...

Anonym sa...

Jag skyller på att jag inte sitter på jobbet och har tid att glo på alla siter! Men nu har jag också skrivit lite om det här.

Anonym sa...

Låter trevligt! Veteöl tycker jag passar bra som sommaröl.

Anonym sa...

Variation dempa ffs!

Går över till vin snart om du inte taggar ner lite med dina ölinlägg! :-)

Det finns mer saker i livet än öl!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler