fredag 27 mars 2009

Tack Anders!

Skickade en flaska Sidenapa till Anders And via en kollega, idag kom han tillbaka med ett paket till mig från Anders:
En Nugget Nectar från Tröegs Craft Brewery och en Founder's Double Trouble Imperial IPA!
Helt otroligt vilken gåva! Jag skulle aldrig ha en chans i världen att få tag på dessa annars, så tack så grymt mycket Anders, som rekommenderar mig att dricka de snart - vilket jag ska, dock går det inte i helgen..

Sen går ju inte denna laddning av för hackor heller!
Weine tog på sig att beställa lite godsaker från Cracked Kettle, jag fick vara med på ett hörn och kan snart stolt titulera mig ägare av: 1 Hopslam, 1 Pliny the Elder, 2 Wallop Hop.
Jag kommer ana stora ugglor i mossen om någon skulle försöka bli min kompis den närmaste tiden. Har ringt en låssmed så de kommer strax och installerar ett nytt lås till ytterdörren, och ett till kylen.
Note to self: Lägg beslag på frugans hemnycklar.

10 kommentarer:

Jonte sa...

Tjenare Dempa vad gör du i helgen? ;)

Skämt å sido, vad kostar det med porto och sånt om man beställer från Cracked Kettle? Blev grymt sugen!

Gyllenbock sa...

Hmmm, man kanske ska ta en tur till Götet? :)

Jäkligt fina grejer!

AndersAnd sa...

Rock n roll, du har trevlig bira framför dig! Säg till mig om du brygger mera öl en vacker dag :)

Pilsnerrogge sa...

Och en flaska Dark Lord står det där till på köpet. Beställde själv en från "Spräckta Kitteln", den var inte billig....men är man ölnörd så är man.

rickgordon sa...

Rekan: Jag undrade samma sak när Baggen hade recenserat Pliny The Elder, hans svar: 35€ på 12 flaskor.
Sambeställning någon?

Jonte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Weine sa...

Rekan: Kommer inte ihåg exakt men fraktkostnaden börjar någonstans vid 23-24 Euro för att sedan öka med ca 1,5 Euro per flaska, beror naturligtvis på hur stor flaska som önskas. Det är väldigt lätt att få en överblick på fraktkostnaden då man kan beräkna den för sin valda kundvagn genom att klicka på en beräkningsfunktion.

Sedan är det bara att plocka till och lägga på enligt önskemål. Frakten betalas sedan när man checkar ut.

Rick: jag kan tänka mig vara med vid en sambeställning då de fått in en del efter det att vi la vår tidigare order. Någon som är intresserad av att dra i detta i Göteborg?

Pilsnerrogge: Dark Lord var inte billig men värt vartenda krona "hoppas jag". Som du nämner - är man ölnörd så är man.

dempa sa...

Jag är gärna också med på nåt från Cracked Kettle, orkar dock inte hålla i en sambeställning i nuläget..

Stefan - Beer Drivel sa...

Dempa: Har du ställt upp i SM med den där Sidenapan? Om inte så vore det ju kul att se den där :)

Weine sa...

Det var riktigt grymma grejer du fick av Anders för Sidenapan måste jag säga :)

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler