lördag 30 oktober 2010

En våt dröm - SKA IPA?


När jag var yngre och gick på gymnasiet var jag helt såld på Ska-musik. Gick på alla konserter jag kom över med USCB Allstars, Liberator mfl. Älskade baktakten, blåset och faktumet att det inte gick att stå still utan man bara ville skanka loss - iförd en sann rudeboys utstyrsel - svart kostym, vit skjorta, svart slips, solbrillor och pork pie hat.

På senare tid händer det väldigt sällan att jag lyssnar på ska. Men det är ett lite småcharmigt nostalgiskt minne från en tid som är flydd.

Tänk om jag då, för länge sedan hade vetat om att jag skulle bli ölnörd i framtiden, och att det skulle släppas en öl i ordinarie sortiment på Systembolagets hyllor som dels skulle vara min favoritstil av öl, och att den skulle göras av ett bryggeri som heter SKA Brewing och verkar helt sålda på just öl och Ska?!?

En våt dröm helt enkelt!

Och 1'a April är det bara att skanka loss bland Systembolagets hyllor ty där kommer man kunna hitta IPA'n Modus Hoperandi från SKA Brewing!
"Strong citrus aromas followed by pine rise from the glass. As it moves across your tongue.. bitterness.. following close behind is a melding of citrus and pone with light caramel sweetness."

Låter inte helt fel va?
Återstår att se om den dyker upp på burk som bilden på ratebeer, eller på flaska som på bryggeriets hemsida.

Om du undrar vad det är för galen musik jag pratar om så surfa in på SKA Brewing's hemsida så sköter resten sig själv.

Grattis Jugge och Great Brands, ni gör ett grymt jobb och oss ölälskare mycket nöjda!

9 kommentarer:

Weine sa...

Låter gött! Kommer du ihåg att vi provade Ska Brewing Decadent Imperial IPA på mässan förra året i hos Monks?

fajanen sa...

Härligt. Decadent har jag också provat. Tyckte den var riktigt bra. Deras IPA verkar lovande. Kommer den in i ordinarie sortimentet i april?

dempa sa...

Weine: Japp, minns den som god i början men att den kanske blev lite för söt i slutändan?

Fajan: Yes, ordinarie sortiment! :)

Jompa sa...

Gôtt eller! :)

Anthony sa...

Ja och du ville absolut inte kallas Mr. Pink va?? ;)

Anonym sa...

Tja Boys, det blir flaskan som lanseras, SKA kommer under 2011 helt gå över till burk förutom diverse specialare på "bombers".
Så klart hur kul som helst som gammal SKA musik freak att senare börja jobba med ett bryggeri som är galna i samma musik och som gör grym öl! Så SKA det låta!!
Skål/Jugge.

Fredrik sa...

:) Verkar nice!

Magnus Bark sa...

Vad vi behöver nu är en rejäl releasefest med Eskalator!

Jonas H sa...

Detta ser man fram emot stort !!!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler