onsdag 20 oktober 2010

Picasso i Göteborg

Jag känner att jag måste tipsa om Restaurang Picasso i Göteborg.
Gick dit en regnruskig kväll för att ta en pizza och ett glas vin.

Döm av min förvåning när jag möts av en "Wicked Wine"-kyl fylld med jänkarbärs!
Och vilka priser sedan!



Snake Dog IPA 64 kr
Titan IPA 64 kr
Gonzo Imperial Porter 69 kr
Double Dog Double Pale Ale 74 kr

Dessutom en del öl från BrewDog samt några tyska pilsners och weissbiers.
Mycket roligt att finölen hittar in på vanliga krogar och pizzerior!

Pizzan var för övrigt mycket god!
De har en uteservering med infravärme, var riktigt skönt att sitta utomhus i t-shirt när det regnade och var kylskåpskallt ute..

3 kommentarer:

Peter M. Eronson sa...

Tog du ingen Duff Beer när du ändå var där ;)

Höll också på att ramla av stolen när jag såg deras utbud. De var ju med på öl-tipspromenaden som anordnades av SÖ Göteborg i januari och då fanns det inte många sorter i kylen. Inte när jag var där under sommaren heller. Så detta är riktigt kul! Nu är det bara sorter från Dugges och Ocean som saknas :)

Deras tapasrätter är förövrigt helt förträffliga.

rickgordon sa...

Det är ett jättetrevligt ställe!

Victor Dahlberg sa...

De är bra på drinkar dessutom!

 
dempabeer ©2009
Design by Daniella Weiler